پرونده مسجد جامع عتيق اصفهان در راه يونسكو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پرونده مسجد جامع عتيق اصفهان در راه يونسكو
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 78
نویسنده : مولوی
پرونده مسجد جامع عتيق اصفهان براي ثبت در فهرست آثار جهاني به يونسکو فرستاده شد.

  به گزارش واحد مرکزي خبر ، مديرکل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري اصفهان گفت: اين بناي تاريخي يکي از 2 اثري است که از بين 30 اثر ارسالي از سراسر کشور بـه شوراي سياستگذاري سازمـان ميراث فرهنگي انتخاب شد تا براي ورود به فهرست جهاني در اجلاس جهاني 2011 يونسکو به داوري گذاشته شود.

اسفنديارحيدرپور با بيان اينکه مسجد جامع عتيق اصفهان را به تعريفي دايره المعارفي متنوع از هـزار سال هنر معماري ايران در دوره اسلامي مي‌دانند افزود: بناي اوليه اين مسجد در دوره آل بويه شکل گرفته و در دوره هاي بعد تکميل و بازسازي شده است.

مجموعه آثار به جاي مانده از اين مسجد ، کاشيکاري منقش به اشعار نظامي ، کاشيکاري معرق کتيبه به خـط آرامي پيش از اسلام ، گچبري از دوران ساساني، انواع سفال و شيشه با رنگهاي آبي ، زرد و قرمز با روکش طلا متاثر از هنر ساساني است .

در مدت 25 سال کاوش هاي باستان شناسي در محـدوده اين بنا تاکنون بيش از 10 هزار قطعه انواع شيشه ، 500 قطعه گچبري ، 200 نقاشي ديواري و 5 هزار قطعه انواع سفال از حفاري هاي اين مسجد به دست آمده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: